• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Методична робота

На засіданні педагогічної ради від 04.02.2014 (педагогічні читання)

відзначення 77-річниці з дня народження Народного учителя О.Захаренка

УХВАЛИЛИ:

1.Використовуючи матеріал книги О.А.Захаренка «Слово до нащадків» К. 2006 затвердити рекомендації для учителів школи

1.1.Любіть дітей такими,якими вони є… Пам’ятайте що то гріх – розрізняти дітей як багатих чи бідних, здібних чи не дуже у навчанні, творчості чи спорті. Це реальна істина, яку спростувати не можливо!

1.2. Нову Україну збудують ерудовані, грамотні люди – індивідуми, яких виховує нинішнє суспільство. Це серед них ростуть президенти, прем’єри, керівники галузей, фермери, рибники, скотарі, які сягнуть своїх власних вершин у нововведеннях, зроблять все можливе, аби і вони, і весь народ жили багато, щасливо і в злагоді. Оптимісти тільки так думають, бо впевнені, що так буду.

1.3.Байдужість породжує зло. Бійтеся байдужих людей,бо вони можуть спонукати до лиха,невідворотної біди. Байдужа дитина це не просто флегматик, це нерухома річ в процесі виховання.

Дитина не може бути байдужою до чужого болю. Справжня людина не може бути байдужою до чужих успіхів. Вона або ревнує, або заздрить, або радіє. Навіть міждержавні конфлікти, а то й війни беруть початок з байдужості.

Чи можна виховати небайдужу особистість? Так, можна і треба, бо це та риса, яка підносить дитину над суспільством, робить її особистістю, що не здатна на погані вчинки, що співпереживає своєму товаришеві, який потрапив у біду. Зростає байдужість з небажання дитини бути першою, зі списування домашніх завдань.

1.4. Не повторюйся! Шукай нове, незвичне. Це не легко, але треба, якщо ти хочеш триматися на плаву.

1.5.Будь самим собою, хто б у тебе не був на уроці. Не хвилюйся зайве, бо хвилювання тільки шкодить справі, яку ти виконуєш чесно і добросовісно.

1.6. Заходи школи мають бути нестандартними.

1.7. Учителю належить мати свою позицію, стосовно подій що відбуваються в нашому суспільстві, й аргументовано обстоювати її.

1.8. Без політичного орієнтиру виховання не може бути всебічним. Дитина має обов’язково знати чим живе регіон, що діється в державі, у наших сусідів, яка визначна подія у світі сталася минулого тижня.

1.9. Кожній дитині дати хоч елементарну економічну освіту. … з дитячих років він має знати що буде свідомим учасником економічних зрушень, а для цього потрібно діяти раціонально, щоб мати максимальну вигоду. Важливо щоб дитина сама могла створювати блага.

1.10. Помічай і розвивай у дитині природні задатки, тоді її зарахуєш до тих, хто ощасливить себе вірним вибором шляху.

1.11. Радій, коли учні ставлять запитання, сумуй, якщо дітям нецікавий твій предмет, ти і твоя система навчання.

1.12. Вчи дітей бачити красу світу. Вчи настирливо і переконливо, бо, прощаючись з життям, людина враз отямлюється і жалкує, що проминали роки а вона не помічала дивовижних змін у природі, її істинної краси, не зливалася з нею і не робила для себе відкриття, не дивувалася всьому що росте, цвіте і помирає.

1.13. Кохання … Коли воно починається, чи буде йому якийсь кінець? У юні літа воно як джерельна вода, як чисте, прозоре скло. Не заважайте! А можливо, це зростає любов. Вона має крила, вона піднімається над всіма вершинами, може привести дитину до подвигу в ім’я дорогої людини. Закохані не бачать вад свого друга чи подруги… святе почуття кохання не повинно бути показовим. Інтимність має оберігатися від інших очей – такий наш менталітет.

1.14. Пам’ятай, що кожен квадратний метр території школи виховує, кожен шкільний папірець навчає. Обладнай територію, яка б виховувала і навчала. Дякуватимуть тобі прийдешні покоління.

1.15.Памятай, що гостей в школі треба зустрічати по святковому. Вчи цьому дітей. Все що є найкраще, покажи, створи відповідне враження. Продумай все від «А» до «Я». Зроби так, щоб твоїм гостям у тебе було приємно, вчи цього і дітей. Не надійся що життя їх навчить. А якщо ні?

1.16.Гумору дітей треба вчити, а от грубощі в шкільному гуморі зайві. Треба їх уникати.

Хай на ваших уроках звучить добрий гумор. Це допоможу дітям оволодіти навчальним предметом.

Без гумору сімейне життя – то каторга. …безліч сімей … швидко розв’язують свої проблеми через жарти, зводять нанівець причини напруги, що виникли в сім’ї, доводять конфлікт до позитивного розв’язання. Треба лише поступатися своїм «я». Не будь амбіційним.

1.17. Не втрачай можливості, впливати і на дитину, і на її батьків. Бо то мудра наука - педагогізація сімей, то педагогіка серед людей і для людей. Назва її – народна педагогіка.

1.18. Не поспішай з відвідуванням дітей дома. Найголовніше налагодити контакт – тоді почуєш від батьків те, чого і не сподівався почути, з користю для дитини і для сім’ї. Керуйся принципом 70% успіху – то похвала, а 30% - критика, мораль, розгнівані настанови.

1.19. Проводи – це подія для всього села, яка єднає родини. Скористайся такаю можливістю виховання в душі дитини любові до родини, рідного краю, а значить реального патріотизму.

1.20. Для держави школи гіганти економічніші ніж сільська – малочисельна школа. Останнім часом фінансування шкіл здійснюється фінансовими органами з розрахунку на одну дитину. А чи не програє від цих нововведень сільська школа ? Звичайно, витрати на малі сільські школи повинні бути значно більшими. Але ж і переваги сільської школи теж очевидні.

Для виховного процесу краще якомога менша кількість учнів. А об’єднувати школи різних населених пунктів - просто непоправимий гріх з непередбачуваними наслідками для сільських хлопчиків і дівчаток.

У великих школах можна лише передавати знання, а не духовно звеличувати людину.

1.21. Якщо вас запрошують на весілля чи на зустріч з випускниками не цурайтесь гарної можливості побачити в своїх дітях - вихованцях життєві наслідки своєї педагогічної праці.

1.22. Це вчителева справа виховувати в дитині особистість, яка здатна не лише мріяти, але і втілити мрію у життя.Обманювати себе і всіх навколо – тяжкий гріх, рівноцінний зраді.

1.23. Вчителю, колего! Не марнуй свій час. Не вір, що пропаде безслідно твоя праця. Вона заповнить серця і душі хоча б твоїх нащадків, твоїх вихованців. Кожне покоління буде згадувати твою подвижницьку роботу, твою добру відверту усмішку, твої не набридливі повчання. Не жалкуй за прожитим часом. Школа хоч й видозміниться, але залишиться осередком культури і доброти, оновленого менталітету нації, про які мріяв у ці важкі часи кожний учитель.

Кiлькiсть переглядiв: 340

Коментарi